Нормативно-правова база булінгу

Закони

"Про охорону дитинства" (ст.10)

wym-1587636736984

"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text

"Про протидію торгівлі людьми"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3739-17#Text

"Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти" від 28.12.2019 № 1646

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у закладах освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 26.02.2020 № 293 (зі змінами)

Листи

"Реокмендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України " від 1/11-881 від 29.01.2019

"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню" від 18.12.2018 р. №2657-VІІІ

"Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню) від 14.08.2020 № 1/9-436

"Деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок" від 16.07.2021 № 1/9-362

БУЛІНГ: ПОРАДИ БАТЬКАМ, ВИХОВАТЕЛЯМ

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ ТА ЯКІ ЙОГО ПРИЧИНИ

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Кривдники можуть знайти безліч причин щоб цькувати дитину: зовнішність, що не вписується у загальноприйняті рамки, поведінка, думки, які не збігаються з думкою більшості, тощо.

Яскравими прикладами булінгу є словесні образи, навмисне неприйняття дитини до колективу, шантаж та навіть побиття.

"Успіхи у навчанні, матеріальні можливості та навіть особливості характеру можуть стати основою для булінгу. Крім того, жертвою булінгу може стати також той, кому складно спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи, навпаки, провокативно", – зауважують психологи.

Частіше за все люди, що цькують, вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії, а також, що дорослі не будуть звертати на це увагу.

ЯК ВІДРІЗНИТИ БУЛІНГ ТА СВАРКУ МІЖ ДІТЬМИ

Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.

У ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують та ті, хто спостерігають.

Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ВАШУ ДИТИНУ ПІДДАЮТЬ ЦЬКУВАННЮ

Перше, що треба зрозуміти – діти неохоче розповідають про цькування, а тому не слід думати, що у перший же раз, коли ви спитаєте її про це, вона відповість вам чесно. Тому головна порада для батьків – бути більш уважними до проявів булінгу.

Якщо ваша дитина стала замкнутою, вигадує приводи, щоб не йти до садочка, то поговоріть з нею. Причина такої поведінки може бути не у банальних лінощах. Також до видимих наслідків булінгу відносять розлади сну, втрату апетиту, тривожність, низьку самооцінку.

Якщо цькуванню піддають вашу дитину, то обережно почніть з нею розмову. Дайте зрозуміти, що вам можна довіряти, що ви не будете звинувачувати її у тому, що вона стала жертвою булінгу.

Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось вихователю. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/подруги.

Також не слід у розмові з дитиною використовувати такі сексистські кліше, як "хлопчик має бути сильним та вміти постояти за себе", "дівчинка не повинна сама захищатись" та інші. Це тільки погіршить ситуацію.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ ЦЬКУВАННЯ

Якщо ви дорослий, який потерпав від булінгу колись, то не проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.

Деякі діти булять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, ЯКА ЦЬКУЄ ІНШИХ

Ми вже казали, що в ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони, а тому, коли ви дізнались про цькування, не слід забувати про тих, хто ображає. Психологи зауважують, що дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу.

Відверто поговоріть з нею про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це". Уважно вислухайте і зосередтеся на пошуці фактів, а не на своїх припущеннях.

Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".

Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.

Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.

Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

Пам'ятайте, що агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки.

Додаток 1 до наказу

№____ від 02.09.2022р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі дошкільної освіти (ясла-садку)
комбінованого типу «Червоні вітрила»
Броварської міської ради Броварського району Київської області
на 2022/2023 н.р.

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Відповідальний

Нормативно-правове забезпечення

1

Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу

упродовж року

Директор

2

Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидії булінгу

упродовж року

Вихователь– методист

3

Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу

у разі виявлення випадку

Директор

Робота з педагогами та колективом

4

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!»

січень

Вихователь– методист

5

Консультація: «Як виявити жорстоке ставлення до дитини в сім’ї»

грудень

Практичний психолог

6

Проведення круглого столу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

лютий

Вихователь– методист

7

Консультація: «Дошкільники та їх права і обов’язки»

січень

Вихователь- методист

8

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу

протягом року

Вихователь– методист

9

Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі

квітень

Практичний психолог

10

Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників

за запитом

Практичний психолог

Робота з дітьми

11

Психологічне вивчення дітей «групи ризику»

жовтень-листопад

Практичний психолог

12

Бесіда «Мої права та обов’язки»

грудень

Педагоги

13

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність

січень

Педагоги

14

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп

протягом року

Практичний психолог

15

Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт»

лютий

Педагоги

16

Організація виставки малюнків «Я маю право»

березень

Педагоги

Робота з батьками

17

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців

протягом року

Педагоги

18

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою)

протягом року

Практичний психолог, вихователь– методист, педагоги

19

Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості

вересень

Директор, вихователь-методист

20

Семінар-практикум «Школа батьківства» (надання допомоги молодим батькам у побудові батьківсько-дитячих стосунків)

лютий, квітень

Директор, практичний психолог, вихователь– методист, педагоги

21

Складання інформаційних буклетів для батьків (групові батьківські куточки)

жовтень

Практичний психолог

22

Консультація: «Дитина та її індивідуальні особливості»

грудень

Практичний психолог

23

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини»

січень

Вихователь-методист

24

Педагогічна година: «Ось так ми живемо» Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення»

квітень

Вихователь-методист

Додаток 4 до наказу

№___ від 02.09.2022 р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО «Червоні вітрила»
І. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі дошкільної освіти (яслах-садку) «Червоні вітрила» Броварської міської ради Броварського району Київської області.

1.2. Терміни, використані у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:

Кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

Потерпілий (жертва булінгу) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

Спостерігачі – свідки та\або безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування);

Сторони булінгу (цькування) – безпосередні учасники випадку: кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

1.3. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу в ЗДО, є:

- замкнутість, тривожність, страх, або навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована зухвала поведінка;

- неврівноважена поведінка;

- агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

- різка зміна звичної для дитини поведінки на контрастну;

- уповільнене мовлення, нездатність до навчання, відсутність знань відповідного віку;

- синдром «маленького дорослого» (надмірна зрілість та відповідальність);

- уникнення однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми;

- занижене самооцінювання, наявність почуття провини;

- відмова відвідувати ЗДО з посиланням на погане самопочуття;

- явні фізичні ушкодження або ознаки поганого самопочуття (нудота, головний біль, кволість, тощо);

- скарги дитини на біль та погане самопочуття, пошкодження чи зникнення особистих речей; наявні пошкодження або зникнення особистих речей;

1.4. До булінгу (цькування) в ЗДО належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні ЗДО та на прилеглих територіях (включно з груповими приміщеннями, музичною залою, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, тощо) або за межами ЗДО під час заходів передбачених освітньою програмою, планом роботи ЗДО, в тому числі дорогою до (із) закладу дошкільної освіти.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої особи або стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме:

- порушення економічного характеру (умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, перешкоджання в отриманні освітніх послуг тощо);

- словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

- будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;

- інші правопорушення насильницького характеру.

1.5. Суб’єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) є:

служба освітнього омбудсмена, служба у справах дітей, органи місцевого самоврядування, засновник закладу дошкільної освіти, територіальний орган Національної поліції України.

Суб’єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) у ЗДО є:

директор та інші працівники ЗДО.

1.6. Відповідальна особа та педагогічний колектив ЗДО розробляють та виконують План заходів спрямований на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), здійснюють заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО.

1.7. Педагогічні та інші працівники ЗДО, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані:

1.7.1. Вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

1.7.2. За потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду швидкої медичної допомоги;

1.7.3. Звернутись (за потреби) до територіального органу Національної поліції України;

1.7.4. Повідомити директора ЗДО, та принаймні одного з батьків неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

ІІ. Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в ЗДО

2.1. Учасники освітнього процесу ЗДО, якщо їм стало відомо або вони стали свідками випадків вчинення булінгу (цькування), зобов’язані не зволікаючи інформувати директора ЗДО, а в разі його відсутності, до особи, яка виконує його обов’язки. Постраждала від булінгу особа або її батьки (або особи, які їх замінюють) мають право повідомляти директора ЗДО в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації, або одразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції (ювенальна превенція) та служби у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу.

2.2. Директор ЗДО у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

2.2.1. Невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє уповноважених територіального підрозділу органів Національної поліції (ювенальна превенція), принаймні одного з батьків малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

2.2.2. За потреби викликає бригаду екстреної швидкої медичної допомоги для надання медичної допомоги потерпілої особі.

2.2.3. Повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин.

2.2.4. Скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі – комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

ІІІ. Склад комісії, права та обов’язки її членів

3.1. Склад комісії директор затверджує наказом, комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.

3.2. Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря, та не менше ніж п’яти її членів.

До участі в засідання комісії за згодою залучаються батьки малолітніх осіб сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО.

3.3. Головою комісії є директор ЗДО

3.3.1. Голова комісії організує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.

3.3.2. Голова комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. Уразі відсутності голови комісії його обов’язки виконує заступник голови комісії – вихователь-методист.

У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов’язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням секретаря.

У разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.

3.4. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляданню на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

3.5. Член комісії має право:

3.5.1. Ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

3.5.2. Подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

3.5.3. Брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

3.5.4. Висловлювати окрему думку усно або письмово;

3.5.5. Вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

3.6. Член комісії зобов’язаний:

3.6.1. Особисто брати участь у роботі комісії;

3.6.2. Не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв’язку із участю у роботі комісії і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

3.6.3. Виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов’язками, доручення голови комісії;

3.6.4. Брати участь у голосуванні.

ІV. Порядок роботи комісії

4.1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в ЗДО; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі, де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

4.2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:

законності;

верховенства права;

поваги та дотримання прав і свобод дитини;

неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

відкритість та прозорість;

конфіденційності та захисту персональних даних;

невідкладного реагування;

к омплексного підходу до розгляду випадків булінгу (цькування);

нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки;

комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформації», «Про захист персональних даних».

4.3. До завдань комісії належить:

4.3.1. Збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснення сторін булінгу (цькування), батьків малолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога; відомостей служби у справах дітей; експертних висновків (за наявності) якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на ІКТ (Інтернет, соціальні мережі, тощо); іншої інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви.

4.3.2. Розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

4.3.3. У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належить:

Оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей.

4.3.4. Визначення причин булінгу (цькування) та неохідних заходів для усунення таких причин.

4.3.5. Визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі, де стався випадок булінгу (цькування).

4.3.6. Моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів.

4.3.7. Надання рекомендацій для педагогічних працівників ЗДО щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками.

4.3.8. Надання рекомендацій для батьків малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

4.4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату час і місце проведення засідання комісії визначає голова.

4.5. Засідання комісії є правомочним якщо у разі участі в ньому не менше 2\3 складу.

4.6. Секретар комісії не пізніше 18.00 години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає\надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

4.7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

4.8. Під час проведення засідання комісії секретар веде протокол засідання цього Порядку, що оформлюється наказом директора ЗДО.

4.9. Особи залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

4.10. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

с тавити питання по суті розгляду;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

4.11. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

4.12. Строки розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в ЗДО та виконання нею своїх завдань не має перевищувати 10 робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення директором ЗДО.

V. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в ЗДО «Червоні вітрила»

5.1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО має бути постійним системним процесом, спрямованим на:

- визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та\або потенційних ризиків його виникнення.

5.2. Завдання діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО є:

створення безпечного освітнього середовища, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу; визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в ЗДО; підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування).

5.3. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) в ЗДО:

5.3.1. Директор ЗДО здійснює розроблення та оприлюднення Плану роботи з питань створення безпечного освітнього середовища в ЗДО, вільного від бідь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Планування відповідних заходів здійснюється за результатами моніторингу стану освітнього середовища в ЗДО.

5.3.2. План роботи розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року директор ЗДО забезпечує проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.

5.4. Заплановані заходи відбуваються у будь-якій формі: бесіди, заняття, консультації, лекції, круглі столи, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення відео сюжетів, літературних творів тощо.

5.5. Заходи на запобігання та протидію булінгу (цькування), належать заходи щодо:

Організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відео спостереження за місцями загального користування тощо).

Організація безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу.

Контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу.

Розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:

- розуміння та сприйняття цінності прав та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;

- розуміння та сприйняття принципів рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;

- здатність попереджувати та розв’язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;

- відповідального ставлення до своїх громадянських прав і обов’язків, пов’язаних з участю у суспільному житті;

- здатність визначати, формулювати та аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних думки\позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;

- здатності критично аналізувати інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;

- здатність до комунікації та вміння співпрацювати для розв’язання різних суспільних проблем;

- підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в ЗДО;

- створення в ЗДО культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Додаток 5 до наказу

№___ від 02.09.2022 р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директору ЗДО

Карякіній Л.В.

ПІБ, постраждалого (або його законних представників) від булінгу,

повна дата народження, домашня адреса,

посада або група

Заява

Прошу Вас розглянути та вжити заходів щодо вчинення булінгу (цькування) по відношенню до мене (або вказати прізвище постраждалого), яке мало місце (дата) з вказівкою де і за яких обставин це сталося.

Додатково вказати обставини, причини, можливі попередні прояви булінгу, прізвища присутніх при вчинені дій, які постраждалий визнав як булінг тощо.

Додати документи, письмові свідчення, посилання на інші джерела, які можуть містити докази булінгу (цькування) тощо.

Дата підпис

Додаток 2 до наказу

№____ від 02.09.2022р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Склад комісії з розгляду випадків булінгу

Додаток 3 до наказу

№___ від 02.09.2022 р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗДО «Червоні вітрила»

Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в ЗДО

1. Учасники освітнього процесу ЗДО, якщо їм стало відомо або вони стали свідками випадків вчинення булінгу (цькування), зобов’язані не зволікаючи інформувати директора ЗДО, а в разі його відсутності, особу, яка виконує його обов’язки. Постраждала від булінгу особа або її батьки (або особи, які їх замінюють) мають право повідомляти директора ЗДО в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації, або одразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції (ювенальна превенція) та служби у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу.

2. Директор ЗДО у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

- Невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє уповноважених територіального підрозділу органів Національної поліції (ювенальна превенція), принаймні одного з батьків малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

- За потреби викликає бригаду екстреної швидкої медичної допомоги для надання медичної допомоги потерпілої особі.

- Повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин.

- Скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі – комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

Кiлькiсть переглядiв: 51